BELAMI
Længde 7,85 m, bredde 2,65 m og dybgang 1,65 m
Blykøl, 1450 kg
Bygget 1936 af bådebygger Karl Thomsen, Kalundborg
Konstrueret af M.S.J. Hansen, Kastrup
Hjemmehørende i Svanemøllehavnen, København
Sejlnummer S38 D1
Bel Ami er holdt så original som praktisk muligt. Kompromisserne er hovedsageligt disse:
- Dieselmotor 18 HK (Yanmar 1993). Allerede i 1937 blev der ilagt en benzin/petroleumsmotor.
- Spil på cockpitkarm, mast og bom til at stramme bedre end via klamper
- Teakdækket (originalt var der lærredsdæk). Underdækket er dog stadig det oprindelige not-og-fjer-fyrredæk
- Alkydoliemaling i stedet for linoliemaling l Rustfrie wirer i stedet for galvaniserede
- Dacronsejl i stedet for bomuldssejl (et stel bomuldssejl haves dog til festlige anledninger) l Tovværk af moderne materialer i stedet for ægte hampe- og manilatov